tirsdag 1. mai 2012

på peon-jakt

min eneste tre-peon! Paeonia suffruticosa.Er så spent på hvor stor den kan bli i år! 

Tråd-peonen har allerede knopper!Paeonia x hybrida "Robert W. Auten" Er alltid veldig tidlig!Nydelig,enkel,mørk rød,mange gule støvbærere!

Forskjellen her er at den ene står nederst i hagen og den andre står i solbakke! 2 gamle silke-peoner.

Men jeg har et problem! Ugrasklokka ! Mer jeg rensker og graver,flere kommer opp! Dessverre har den alltid vært i det spesielle bedet, flytter aldri noe herfra til andre steder i hagen! men er det noen som kan litt hokus-pokus så jeg kan bli kvitt den? Problematisk å bruke Roundup blant staudene! 
Ha en fin 1.mai dag!

2 kommentarer:

Bille sa...

Hei, spennende med peonene dine! Jeg har bare en silkepeon som jeg ennå ikke har sett i blomst (bortsett fra da den ble kjøpt). Kanskje i år!

Ugrasklokke har jeg heldigvis ikke i bedene, ennå. Et problem å luke tett når peonene ikke liker sånn krafsing. Dekkbark funker vel heller ikke inntil peonene.

Vivishagerom sa...

Her var det mange flott pionspirer. Jeg har aldri hatt så mange pionspirer som jeg har i år. Denne vinteren må ha vært snild mot hagen!

Ønsker deg en fin kveld.